Portal Bkkinwest.com.pl

Informacje o finansach, ubezpieczeniach i oszczędzaniu

Pozycjonowanie strony internetowej – zwiększenie ruchu i sprzedaży

pozycjonowanie Wrocław kontakt

Wyszukiwarki mają ogromny potencjał marketingowo-sprzedażowy. Wystarczy wpisać daną frazę w Google, jak chociażby „pozycjonowanie Wrocław kontakt„, a te strony internetowe, które wyświetlane są jako pierwsze, mają największą szansę na sprzedaż swoich usług. Poza odpowiednio skonstruowaną treścią strony pod kątem wykreowania potencjalnej sprzedaży i wartościowych, dobrze wyjaśniających sedno sprawy artykułów ważne jest również SEO, czyli pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach (głównie Google). Czym ono jest? Jakie rodzaje są najbardziej popularne? Jak wpływa ono na sprzedaż?

Pozycjonowanie SEO

Jest to ogół procesów i czynności, których zadaniem jest podniesienie wartości witryny internetowej w wynikach wyszukiwania, co przekłada się na wyższy ruch oraz poprawę wskaźników sprzedaży. Odpowiednia realizacja strony pod kątem pozycjonowania obejmuje zadania, takie jak chociażby tworzenie opisów kategorii i produktów czy obudowanie sklepu wartościowymi artykułami specjalistycznymi (prowadzone najczęściej w formie bloga). Tworzenie opisów produktów i kategorii to kluczowy czynnik, który wpływa na finalizacje procesu sprzedaży po tym, jak potencjalny klient wejdzie na stronę sklepu.

Oba typy artykułów muszą być nacechowane odpowiednią ilością słów kluczowych, które są jednym z czynników, które decydują o pozycji sklepu/witryny w wyszukiwarkach. Rzecz jasna, poza odpowiednim opisy produktów i kategorii nacechowaniem ich słowami kluczowymi, muszą posiadać w sobie wartościowe informacje, a także tzw. „call to action”, czyli zwroty, mające zachęcić klienta do zakupu. W przypadku artykułów blogowych, osoby odpowiedzialne za tworzenie tego typu tekstów (copywriterzy), mają nieco większe pole do popisu na tym konkretnym polu.

Wpływ na sprzedaż i ruch na stronie

Życie wielu ludzi, w zaledwie rok, w dość dużym stopniu przeniosło się do Internetu. Nic w tym dziwnego, jeśli spojrzymy na aktualne wydarzenia na świecie, zwłaszcza sytuację Pandemiczną, dlatego pozycjonowanie stało się o wiele bardziej wartościowe. Nie tylko wpływa ono na liczbę unikalnych wejść na witrynę internetową sklepu, ale i w znacznym stopniu zwiększa szansę na sprzedaż.

Dzieje się tak z powodu wysokiej widoczności w rankingach wyszukiwarek. Choć jest to proces żmudny, a jego efekty pojawiają się zwykle po kilku miesiącach, jest on nierzadko konieczny, do tego, aby wybić się na tle konkurencji. Dosyć dobrym pomysłem, który wpływa na większą pozycję sklepu  w rankingach wyszukiwań, jest odpowiednie powiązanie witryny z social-mediami.

Pozycjonowanie SEO a Google-Ads

Istnieje też, płatna alternatywa dla tworzenia treści zgodnymi z algorytmami najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie – Google, a mianowicie usługa Google-Ads. Działa ona na zasadzie doładowań wirtualnego portfela, z którego zasilane są odpowiednie kampanie, dzięki którym chętni mogą od razu wybić się na najwyższe pozycje wyników wyszukiwań.

Jak to działa? Na przykładzie frazy kluczowej pozycjonowanie Wrocław kontakt, pierwszymi stronami, które wyświetlą się w wynikach, będą te, które przeznaczyły z portfela najwięcej pieniędzy. Jest to dość prosty sposób na zwiększenie ruchu, choć w długotrwałej perspektywie bilans zysków i strat może wypaść negatywnie – w przypadku rezygnacji z inwestycji, strona internetowa wraca na swoje poprzednie miejsce w rankingach. Dlatego o wiele lepszym rozwiązaniem jest inwestycja w odpowiedni rozwój pod kątem SEO.

Zachęcamy do sprawdzenia informacji na stronie https://incromedia.pl/pozycjonowanie-stron/. Znajdują się tam informacje na temat działania pozycjonowania oraz cennik takiej usługi. Dodatkowo w łatwy sposób można sprawdzić, czy twoja strona potrzebuje przyspieszenia.