Jedną z podstaw efektywnej współpracy w zespole jest komunikacja. Niestety, niekiedy w natłoku projektów zapomina się o kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności miękkich. A bez nich trudno o owocne działanie zespołowe. Oferujemy szkolenie komunikacyjne, które pozwoli lepiej porozumiewać się w pracy. Zobacz, czego nauczą się uczestnicy!
Dlaczego warto zwrócić uwagę na aspekt komunikacji?
Pracując w dużej firmie bądź korporacji, nie działa się na własną rękę. Współpraca w obrębie zespołu, pomiędzy teamami, raportowanie prac przełożonym – wszystko to jest codziennością. Komunikacja następuje zarówno wśród osób równych stanowiskiem, jak i na linii szef-pracownik czy leader-członek zespołu. W tych realiach muszą odnaleźć się wszyscy: i wygadani ekstrawertycy, i z natury cichsi introwertycy. Dlatego szkolenia pracowników w zakresie efektywnej komunikacji interpersonalnej to klucz do sprawnego działania i lepszej kooperacji.
Nie da się uniknąć konsultowania między sobą kolejnych zadań, delegowania ich czy proszenia o pomoc i wsparcie. W zespołach działają osoby o różnych charakterach, o niekiedy skrajnie odmiennych osobowościach. Zapewne nie da się lubić wszystkich w jednakowym stopniu. Mimo to trzeba będzie się jakoś z nimi dogadywać. Jak?
Profesjonalne szkolenia z komunikacji wewnętrznej
Sposób porozumiewania się w miejscu pracy jest nieco inny niż w przypadku rozmów prywatnych. W firmie liczy się profesjonalizm, ale jednocześnie ludzkie podejście i szacunek wobec innych. Uczestnicy szkolenia pracowników z zakresu komunikacji dowiedzą się m.in., w jaki sposób:
- uważnie i aktywnie słuchać innych,
- asertywnie komunikować swoje zdanie i wyrażać własną opinię,
- tłumaczyć albo opowiadać z zainteresowaniem, by zaciekawić odbiorców,
- komunikować się z poszanowaniem uczuć, emocji i poglądów drugiej strony,
- motywować podwładnych i współpracowników.
Wszystkie te umiejętności pozwolą lepiej poznać osoby, z którymi na co dzień przebywa się w biurze. Ich opanowanie wpłynie pozytywnie na atmosferę w firmie, a tym samym polepszy rezultaty i wyniki. Warto więc zainwestować w szkolenie komunikacyjne, by zyskać zgrany, ambitny i dobrze współpracujący zespół.
Dla jednych – intuicyjne i oczywiste. Dla innych – trudne, ale możliwe do opanowania. Umiejętności komunikacyjne to jedne z tych kompetencji, które są niezbędne w codziennym funkcjonowaniu. Ich wypracowanie pozwoli lepiej radzić sobie w pracy. A szkolenia z tego zakresu ułatwią pracownikom dostrzeganie potencjału w kolegach z zespołu oraz szanowanie ich odmienności. Postaw na jasną, empatyczną, ale profesjonalną komunikację w swojej firmie!
Więcej podobnych artykułów
Mediacje sądowe. Sposób na szybkie i skuteczne rozwiązywanie sporów
Hurtownia wody mineralnej Staropolska® dla firm i instytucji
Zakłady pogrzebowe Warszawa Ochota, Wola i Ursynów – Wybór w trudnych chwilach