Internet to medium, które w ciągu ostatnich piętnastu lat tak przybrało na sile, że dziś nikt nie wyobraża sobie dnia bez możliwości sprawdzenia czegokolwiek w necie. Zakupy online, świeże informacje, media społecznościowe czy oglądanie filmów i seriali. Być może wielu nie zdaje sobie z tego sprawy – sieć zawładnęła dużą częścią naszego życia, dlatego też żadna, nawet mała firma, nie może obok tego medium przejść obojętnie.
Największe źródło pozyskiwania Klientów
Najnowsze statystyki pokazują jasno: ponad 80% ludzi, którzy potrzebują jakiegoś produktu czy usługi sięga po Internet. Niemal 85% z nich robi to za pośrednictwem smartfona. Dlaczego to jest ważne? O tym w dalszej części artykułu. Niemniej, takie dane mówią jasno, nawet mała, lokalna firma, musi być widoczna w Internecie, inaczej przepadnie. Strona internetowa, profil w mediach społecznościowych, wizytówka Google. Interakcja z Klientami, maksymalnie uproszczona ścieżka kontaktu z przedstawicielem firmy – to najważniejsze cechy, które w XXI wieku decydują o konwersji – o tym czy Klient skorzysta z naszych usług, czy kupi nasz produkt.
Specjaliści od IT i marketingu online
Wielkie korporacje i międzynarodowi giganci bez problemu zareagowali na potrzeby rynku i rozwinęły własne działy IT czy marketingu sieciowego. Zatrudniły dobrych specjalistów, którzy wiele czynności wykonują w trakcie swojego dnia pracy i czuwają nad wizerunkiem swojego pracodawcy w sieci. Co jednak z mniejszymi firmami czy nawet jednoosobowymi działalnościami gospodarczymi? Przecież nie można oczekiwać od świetnego mechanika samochodowego czy uzdolnionej fryzjerki by tak jak świetnie operuje nożyczkami równie dobrze radziła sobie z klawiaturą komputera. W takiej sytuacji z pomocą przychodzą agencje interaktywne, które bardzo często kompleksowo obsługują swoich Klientów i zajmują się: tworzeniem strony internetowej i jej administracją, tworzeniem treści przyjaznej wyszukiwarce Google, pozycjonowaniem strony www, wizytówkami Google czy social mediami. Zazwyczaj firmy te mają również pomysły i sposób, by wyróżnić się w sieci np. nagraniem ciekawego spotu reklamowego lub stworzenia zachęcającej reklamy w Google czy na Facebooku.
Strony internetowe www
Tworzenie stron internetowych to proces długotrwały. Musi być dokładnie zaplanowany i dostosowany do potrzeb zamawiającego, ale przede wszystkim odwiedzających stronę www. Musi posiadać treści, które w przystępny sposób mówią czym zajmuje się dana firma. Powinna zawierać uproszczoną ścieżkę kontaktu z przedstawicielami firmy, mapę dojazdu i godziny pracy. Świetnym rozwiązaniem jest również prowadzenie branżowego bloga z ciekawymi i przydatnymi informacjami, w których można zawrzeć subtelne zaproszenie do skorzystania z naszych usług. Strona internetowa musi być dostosowana do panujących standardów, a przede wszystkim być responsywna – dobrze wyglądać na ekranie smartfonów i innych urządzeń mobilnych.
Pozycjonowanie stron www
Nawet najpiękniejsza strona bez wejść z zewnątrz nie ma najmniejszego sensu. Strona internetowa ma przynosić nowych Klientów czyli zyski. Można inwestować w reklamy, jednak najtańszym, jednak długotrwałym procesem jest pozycjonowanie strony internetowej na poszczególne frazy. Dobrze zoptymalizowana treść w połączeniu z rozsądnym i zróżnicowanym linkowaniem zewnętrznym może przynieść naprawdę zadowalające efekty. Trzeba jednak przyznać, że tego typu działania najlepiej zostawić specjalistom, którzy są doświadczeni w branży i wybiorą najkorzystniejsze dla nas rozwiązanie.
Więcej podobnych artykułów
Mediacje sądowe. Sposób na szybkie i skuteczne rozwiązywanie sporów
Hurtownia wody mineralnej Staropolska® dla firm i instytucji
Zakłady pogrzebowe Warszawa Ochota, Wola i Ursynów – Wybór w trudnych chwilach